PARNIAN-DESIGN

!Free vector graphics, sampels, templates, photography and ... for everyone

PARNIAN-DESIGN

!Free vector graphics, sampels, templates, photography and ... for everyone

Future By Design

Future By Design یک سازمان است که به دنبال ارائه یک سری طرح ساده برای تغییرات اجتماعی، به ویژه با گرایش صلح جهانی و پایداری تمدن شهری می باشد. به همین منظور به دونبال ارائه گزینه هایی است که در آن حقوق بشر در مسیر زندگی افراد وارد شده و محترم شمرده می شود.




معرفی کامل در ادامه مطلب...

 

 معرفی

Future By Design یک سازمان است که به دنبال ارائه یک سری طرح ساده برای تغییرات اجتماعی، به ویژه با گرایش صلح جهانی و پایداری تمدن شهری می باشد. به همین منظور به دنبال ارائه گزینه هایی است که در آن حقوق بشر در مسیر زندگی افراد وارد شده و محترم شمرده می شود.

این سازمان دارای تأسیسات تحقیقاتی به مساحت 21.5 ایکر در ونوس فلوریدا می باشد.

زمانی که بشر با حجمه ی عظیمی از مشکلات اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم، رودرو گشته، FBD بر این عقیده است که زمان برای بازبینی ارزش ها ، و نیز بازنمایی و بررسی برخی از مسائل اساسی و مفروضات ما به عنوان یک جامعه، بسیار دیر شده است. این تحلیل موجب رویارویی با این پرسش اساسی و طبیعی گردیده که "معنای انسان بودن چیست؟ معنای عضوی از یک تمدن بودن چیست؟ و اینکه ما امروز چه انتخابی خواهیم کرد و تأثیر این انتخاب بر آیندگانمان چه خواهد بود؟"

تجربه به ما می گوید که رفتار انسان می تواند اصلاح شده، یا در صورت مدیریت اشتباه، به سوی فعالیت های  مخرب کشیده شود. در همین راستا،FBD  به دنبال آن است که با مدیریت صحیح منابع، راهکار­های مناسب جهت دست یابی به اثرات مثبت زیست محیطی را پیدا کرده، و توسعه پایدار را پیش روی ­گیرد. همچنین این سازمان به دنبال راه­های جدید فکر کردن و زندگی کردن است که دارای پتانسیل گسترده­ای بوده و بر روح و ماهیت انسانی تاکید دارد. FBD در مسیر جدید، به دنبال دست یابی به آسایش بشریت است که مستلزم چیزی کمتر از طراحی مجدد کل فرهنگ نیست. این سازمان بر این عقیده است که «مسئولیت آینده ما در دست خود ما بوده  و بستگی به تصمیماتی دارد که امروز می گیریم .چیزی که امروز هستیم، حاصل نبوغ خود ما است».

در حالی که اصلاح طلبان اجتماعی و متفکران به دنبال تدوین و فرموله کردن استراتژی برای مشکلاتمان هستند، ما بر این باوریم که این فقط درمان علائم سطحی است و بدون دست زدن به عملیات اساسی اجتماعی، آینده طراحی ما با مشکلاتی اساسی مواجه خواهد شد. FBD بر این باور است این مشکلات در حال حاضر به دلیل مسائل سیاسی و مالی است.

FBD سردمدار ارائه چشم انداز­های پیشنهادی برای جهان مدرن و پایدار و تمدنی است که تا کنون مشابهی نداشته است. اگرچه این توصیف بسیار پیچیده است اما بر پایایه­ی سال ها مطالعه و تحقیقات علمی تعداد زیادی از افراد با رشته گرایش های متفاوت می باشد.

FBD یک رویکرد تازه در قبال مخاطرات محیطی بشر ارائه می دهد که دیدگاهی با گرایش به آینده ای درخشان تر و بهتر نسبت به زمانی است که ما در آن زندگی می کنیم و هر دوی این نظریات به سادگی برای تمامی مردم جهان قابل اجرا می­داند.

FBD به دنبال یک روش ساده به منظور طراحی مجدد یک فرهنگ، به دور از اجنگ، فقر، گرسنگی، بدهی، مشکلات زیست محیطی، تخریب و درد و رنج غیر ضروری انسان ها است.

 

همچنین یکی از مقدمات اساسی FBD این است که منابع زمین را به عنوان میراث مشترک تمام مردم جهان قدر بدانیم.

این سازمان بر این عقیده است که مشکلات اقتصادی باقی می ماند زیرا سیستم ارزش ها بدون تغییر اساسی پیش رفته است. در واقع مشکلاتی که ما امروز با آن مواجه ایم، را نمی توان از راه حل های سیاسی یا مالی برطرف کرد. زیرا آن­ها در طبیعت بسیار فنی هستند. حتی ممکن است تصور کنیم پول به اندازه کافی برای تغییرات مورد نیاز در دسترس نباشد، اما بیش از اندازه کافی وجود دارد. به همین دلیل است که FBD طرفدار گذار از یک جامعه مبتنی بر پولی به تحقق نهایی یک اقتصاد جهانی مبتنی بر منابع است.

 

 

 جیک فرسکو

جیک فرسکو، پیرمردی 90 ساله که از همان کودکی، خلاقیت بی نظیر خود را نشان داد و هر روز با طرحی جدید همه را شگفت زده ساخت. او یک مهندس معمار خود آموخته ی اهل آمریکا  و یکی از بزرگترین طراحان عصر حاضر می باشد که گاهی از او به عنوان داوینچی قرن اخیر یاد می کنند. فرسکو از سن 8 سالگی شروع به طراحی ایده های خود بر روی کاغذ نمود و آنها را گسترش داد. مهمترین ویژگی او این می باشد که ایده هایش را فقط به صورت تئوری بیان نمی کند، بلکه برای هر کدام از آنها طرحی عملی در نظر گرفته و حتی بعضی از آنها را نیز ساخته است.

بسیاری از ما وقتی از جامعه ناراضی هستیم، شکایت می کنیم ولی او اعتقاد دارد که برای ساخت جامعه ای بهتر باید دست به کار شد. با اینکه فاکتورهای بی شماری در شکل جوامع آینده اثر خواهند داشت ولی به دلیل اینکه فرآیند تغییر جوامع یک امر مداوم می باشد، می توان با ارائه ی طرح هایی، جهان آینده را شکل داد. او با مطالعه ی جوامع امروزی، ضعف های موجود را شناسایی کرده و برای آنها راه حل ارائه کرده است. البته شاید عده ای طرح های او را بسیار بلند پروازانه و غیر ممکن بدانند ولی مگر غیر ازین است که ایده های بلند پروازانه بودند که جوامع ما را اینگونه تغییر دادند.

به اعتقاد او، با وجود تکنولوژی گسترده ی عصر حاضر، مرگ انسان ها به دلیل گرسنگی و وجود جنگ واقعا شرم آور است. او جهان امروزه را متمدن نمی داند. بلکه جوامع امروزه را در مراحل ابتدایی تمدن می داند و برای رفع این مشکل، هر روز خلاقانه تلاش می کند.


پروژه ونوس

پروژه ونوس پروژه‌ای است که توسط ژاک فرسکو و با هدف بهبود جامعه انسانی با استفاده از طراحی‌هایی که او اقتصاد منبع‌ مبنا می‌نامد آغاز شده است. هدف نظام مورد نظر این پروژه به هم پیوستن مفاهیمی مثل شهرهایی با توسعه پایدار، نظام ارزشی، مزارع اشتراکی، مدیریت منابع طبیعی و خودکارسازی پیشرفته است. در وبگاه رسمی این پروژه چنین آمده است:

"«پروژه ونوس» یک نقشه اولیه واقعی و اثبات‌پذیر است برای آفرینش یک تمدن نوین جهانی؛ تمدنی که بر اساس رفع نگرانی‌های بشر و آبادسازی محیط زیست بنا شده باشد."

 

نام این پروژه از ونوس واقع در ایالات فلوریدا ایالات متحده آمریکا، که مرکزی پژوهشی در آن قرار دارد، گرفته شده است. در این مرکز پژوهشی ده ساختمان قرار دارد که همگی توسط خود ژاک فرسکو طراحی شده‌اند و معماری مورد نظر این پروژه را به تصویر می‌کشند.  

همچنین فرسکو در این طرح سعی در طراحی شهرهایی مدرن، ساختمان هایی بهینه تر و جوامعی با مشکلات کمتر دارد. او حداکثر تلاش را برای سازگاری با طبیعت به کار برده است. از جمله دیگر طرح های او می توان به طراحی سیستم های حمل و نقل، ساختمان های جدید، آرایش شهری متفاوت، طرح شهرهایی بر روی اقیانوس و ... اشاره کرد.


Translated from  www.futurebydesign.org

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد